Περιβαλλοντική Εκπαίδευση – Αγωγή Υγείας

ΑΓΩΓΗ ΥΓΕΙΑΣ 2010 – 2011

Στα πλαίσια προγραμμάτων σχολικών δραστηριοτήτων εκπονείται τη φετινή σχολική χρονιά 2010 – 2011 ένα πρόγραμμα Αγωγής Υγείας. Το θέμα του προγράμματος είναι:

Ψυχική Υγεία – Εξαρτήσεις – Διαπροσωπικές Σχέσεις.

Υπεύθυνη καθηγήτρια του προγράμματος είναι η καθηγήτρια Γερμανικών Σοφία Σταγιοπούλου.

Συμμετέχουν 13μαθητές της Β’ και Γ’ τάξης και πιο συγκεκριμένα

από τη Β’ τάξη οι μαθητές:
Λάτση Δημήτρης
Κοτσάκης Πέτρος
Ρούτσι Τζεφρίντα
Τσορμπατζόγλου Παντελής

από τη Γ’ τάξη οι μαθητές:
Βαβλά Χρύσα
Καΐσεβ Βασίλης
Κιλινγκαρίδου Μαρία
Κυριακίδου Βασιλική
Λαζαρασβίλι Κετεβάν
Μάλαμας Παναγιώτης

Μιχάλη Βασίλης
Ρούτσι Εύα
Τσεπελάκη Νίκη

Η ομάδα συναντιέται κάθε Τετάρτη μετά το πέρας των μαθημάτων. Το θέμα το επέλεξαν οι ίδιοι οι μαθητές, μετά από ψηφοφορία. Τα υποψήφια θέματα ήταν από τη Περιβαλλοντική Εκπαίδευση, την Αγωγή Υγείας και την Αγωγή Σταδιοδρομίας.

Σκοπός του προγράμματος δεν είναι η μετάδοση γνώσεων, αλλά η καλλιέργεια μιας εσωτερικής ευαισθησίας κι ένας προβληματισμός, έτσι ώστε ο έφηβος: να γνωρίσει τον ανθρώπινο ψυχισμό και τις ανθρώπινες σχέσεις, να ακούει, να βλέπει και να βιώνει στην καθημερινότητά του αυταπάτες, παρεξηγήσεις, παρερμηνείες και διλήμματα. Στόχος, λοιπόν, είναι να επιλέγει εμπειρίες που δε θα τον εγκλωβίσουν σε συναισθηματικά ή άλλα αδιέξοδα. Να μπορεί να φροντίζει τον εαυτό του συνολικά και να μην πέφτει σε «παγίδες».

Η επεξεργασία του θέματος γίνεται σύμφωνα με σύγχρονη μεθοδολογία, προσαρμοσμένη στην ηλικία των μαθητών. Χρησιμοποιούνται τεχνικές ενεργητικής μάθησης, όπως παιδαγωγικά παιχνίδια, η τεχνική του ελεύθερου συνειρμού, παιχνίδι ρόλων, ζωγραφική, σχέδιο, εργασία σε μικρές ομάδες.

Υπάρχει συνεχής επικοινωνία και ενημέρωση με το Γραφείο Αγωγής Υγείας Β/θμιας Εκπ/σης Θεσσαλονίκης και με τα Κέντρα Πρόληψης του Δήμου Θεσσαλονίκης «Σείριος».

Για την καλύτερη διεξαγωγή του προγράμματος πραγματοποιούνται διάφορες επισκέψεις.
Ήδη επισκεφτήκαμε στις 9 Μαρτίου 2011 το «Σείριο» κεντρικού τομέα, όπου έγινε ενημέρωση κι ένα βιωματικό παιχνίδι.
Για τις 28 Μαρτίου είναι προγραμματισμένη επίσκεψη στο κέντρο Πρόληψης «Πρόσβαση» στην πόλη της Βέροιας.

Στο κέντρο αυτό, όπως και στο «Σείριο», συμμετείχαν όλοι οι μαθητές σε μια συζήτηση -ενημέρωση για το τι είναι αυτά τα» κέντρα πρόληψης και ενημέρωσης για τις εξαρτησιογόνες ουσίες», τι ακριβώς γίνεται σ΄αυτά. Πήραν μέρος σε βιωματικά παιχνίδια και λύθηκαν όλες οι απορίες που αφορούν τις κάθε είδους εξαρτήσεις (ναρκωτικά, κάπνισμα, αλκοόλ, τυχερά παιχνίδια, ηλεκτρονικά μέσα, σχέσεις).

Στη συνέχεια περιηγηθήκαμε την περιοχή της Βέροιας «Μπαρμπούτα» και την όμορφη  παλιά πόλη. Κατόπιν επισκεφθήκαμε τη Βιβλιοθήκη της Βέροιας. Η βιβλιοθήκη το 2010 πήρε το βραβείο του Ιδρύματος Bill Gates. Ξεναγηθήκαμε σ΄όλους τους ορόφους και χώρους της. Και έπειτα λίγο έξω από την πόλη, στο φράγμα του Αλιάκμονα, σ΄ένα δασάκι πλάι στο ποτάμι, ήρθε η ώρα του πικ-νικ. Με σύμμαχο την υπέροχη λιακάδα, στρωθήκαμε στο γρασίδι, βγάλαμε όλοι αυτό που είχαμε ετοιμάσει και ώρα για φαγητό. Το ευχαριστηθήκαμε πολύ, γιατί δεν κάνουμε πια συχνά κάτι τέτοιο.

Οι συναντήσεις της ομάδας γίνονταν Τετάρτη μετά το σχολικό ωράριο. Σ΄αυτές έγιναν διάφορες δραστηριότητες. Τεχνικές που χρησιμοποιήθηκαν ήταν: η συζήτηση, ο ελεύθερος συνειρμός, η ζωγραφική, διάφορα παιχνίδια, δραματοποίηση, ομαδικές και ατομικές εργασίες. Τα θέματα που μας απασχόλησαν ήταν: Να γνωριστούν τα μέλη της ομάδας μεταξύ τους, να δημιουργηθεί κλίμα οικειότητας, συνοχής και εμπιστοσύνης, να φανεί πόσο όμοιος αλλά και πόσο διαφορετικός είναι ο καθένας σε σχέση με τους άλλους, να κάνει ο καθένας μια αναδρομή στην προσωπική του ιστορία, το μοίρασμα σκέψεων, συναισθημάτων και εμπειριών, να φανούν οι αλλαγές που συμβαίνουν στη διάρκεια της εφηβείας και τι συναισθήματα συνοδεύουν αυτές τις αλλαγές, ο ρόλος της παρέας και των φίλων στη ζωή του εφήβου, το πόσο επηρεάζεται η εκτίμηση και η εμπιστοσύνη του εαυτού μας από τα μηνύματα των άλλων, η δυσκολία  στο να εκφράζουμε τα συναισθήματά μας, τα στερεότυπα ανάμεσα στα δύο φύλα.

Απολογισμός

Οι στόχοι του προγράμματος επιτεύχθηκαν σε μεγάλο βαθμό. Στην τελευταία μας συνάντηση έγινε μια ανασκόπηση. Με τι ασχοληθήκαμε και πώς  ένιωσε ο καθένας, τι τον δυσκόλεψε, τι του άρεσε. Απαντήσαμε σ΄ ένα ερωτηματολόγιο αξιολόγησης του προγράμματος. Ετοιμάσαμε όλοι μαζί ένα πανό. Εκεί αποτύπωσε ο καθένας με το δικό του τρόπο ό,τι ήθελε να μεταφέρει σαν αποτέλεσμα της συμμετοχής του στο πρόγραμμα. Επιλέξαμε κάποιες φωτογραφίες από τις συναντήσεις της ομάδας και τις εκθέτουμε στο σχολείο για να ενημερωθούν όλοι οι συμμαθητές μας.

Δες τις φωτογραφίες από τις δράσεις της ομάδας

ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ 2009 – 2010

Η ομάδα περιβαλλοντικής εκπαίδευσης του σχολείου μας, εκπόνησε για το σχολικό έτος 2009-2010 με πολύ μεγάλη επιτυχία το πρόγραμμα «Μέλι, τροφή βασιλισσών».

Συμμετείχαν 18 μαθητές από τη Β’ και Γ’ Γυμνασίου με την καθοδήγηση των καθηγητών: Σοφίας Σταγιοπούλου ΠΕ 07 και Νίκου Γκατζούνη ΠΕ 11.

Φωτογραφίες της περιβαλλοντικής ομάδας

Φωτογραφίες από την επεξεργασία του μελιού


Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

Αρέσει σε %d bloggers: