Αναρτήθηκε από: gym4thes | 06/10/2010

Κατάληψη ;;;;;;!!!!!;;;;;!!!!

Και κει που λέγαμε πως το μαρτύριο με τις τοποθετήσεις καθηγητών βρίσκεται στο τέλος του και πως θα αρχίσουμε να λειτουργούμε με πλήρες ωράριο, οι «καλοί» μας μαθητές «αποφάσισαν » (;) να καταλάβουν το κτίριο.

Το πρώτο από τα αιτήματα ήταν η σκόνη στην αυλή και στο υπαίθριο γυμναστήριο!!!!!!

Και μετά ακολουθούν τα διάφορα γνωστά· κάποια φαιδρά και κάποια σοβαρά: οι τιμές του κυλικείου, τα αντισηπτικά, σαπούνι και χαρτί στις τουαλέτες, μουσική στο διάλειμμα.

Δεν είναι όμως το ζητούμενο τα αιτήματα. Το ζητούμενο είναι ο εξευτελισμός κάθε διαδικασίας. Όταν στη δημοκρατία δεν ακολουθούνται κατά γράμμα οι τύποι (συζητήσεις, ελεύθερη ψηφοφορία) τότε παύει να υπάρχει δημοκρατία. Και βέβαια, πρώτα συζητάς με τη διεύθυνση του σχολείου τα αιτήματα, δίνεις κάποιο περιθώριο μέχρι να ικανοποιηθούν τα αιτήματα και μετά πας ένα βήμα παραπέρα.

Να πω και κάποιες απαντήσεις στα αιτήματα, έτσι στα γρήγορα:

1) Αν οι τιμές του κυλικείου είναι ακριβές, τότε φέρνεις φαγητό από το σπίτι σου. Το σχολείο δεν μπορεί να παρέμβει καθόλου στις τιμές.

2) Όταν το σχολείο βάζει σαπούνι στις τουαλέτες, τότε δε σπας τη σαπουνοθήκη.

3) Όταν το σχολείο βάζει χαρτί στις τουαλέτες, δεν το πετάς στη λεκάνη, με αποτέλεσμα να βουλώσει.

4) Αν θες να ακούσεις μουσική στο σχολείο, πρώτα ρωτάς αν μπορούμε να το κάνουμε. Και για να ενημερώνονται κάποιοι που δε ρώτησαν, ήδη έχουν γίνει συνεννοήσεις και με μαθητές και με καθηγητές. Μόνο που το πρόβλημα αυτή τη στιγμή είναι τα ηχητικά.

5) Αντισηπτικά υπάρχουν στους διαδρόμους. Πέρσι μπήκαν για την περίφημη γρίπη (κακώς βέβαια που είχαν μπει. Ήδη έχουν δημισιοποιηθεί σχετικές μελέτες που λένε ότι τα αντισηπτικά εκτός του ότι δεν προσφέρουν καμιά προστασία καταστρέφουν και το αμυντικό σύστημα του οργανισμού.) Η καλύτερη πρόληψη είναι η ατομική καθαριότητα.

Η κατάληψη όμως, έτσι όπως έγινε, έδειξε ότι το μόνο που ενδιαφέρει κάποιους είναι να περάσουν ευχάριστα τον καιρό τους κι όχι τα αιτήματα.

Δυστυχώς, ένας τρόπος διεκδίκησης των δικαιωμάτων των φτωχών, αδύνατων και καταπιεσμένων εξευτελίστηκε από λίγους ανεγκέφαλους… Και είμαι σίγουρος ότι αυτοί είναι λίγοι… ανεξάρτητα του πόσοι μπήκαν στην αυλή.

Γιάννης Παπαθανασίου

καθηγητής του Γυμνασίου

Advertisements

Responses

  1. Ανώνυμος Και που θα προτεινες εσυ ανωνυμε να καπνιζουν οι καθηγητες?Τα παιδια γιατι καπνιζουν αυτο δεν απαγορευεται?
    Σε πληροφορω οτι εχω το χαρτι με τα αιτηματα και πουθενα δεν εγραφε για τα βιβλια που λειπουν…Το συμπληρωσαν κατοπιν εορτης.Το μονο που τους ενδιαφερει ειναι να ακουνε Μουσικη στα διαλλειματα φυσικα οχιΜπετοβεν αλλα Ραπ.
    Να κανεται καταληψεις αλλα να ειστε οργανωμενοι και να ξερετε τα αιτηματα σας…για να πειθουν τον αλλον οτι αγωνιζεστε για μια καλλιτερη μεταρρυθμιση στην παιδεια

  2. Για τους καθηγητες που καπνιζουν στης κοριτσιστικες τουαλετες γιατι δεν γραψατε τιποτα? νομιζω πος ηταν και αυτο στα αιτηματα.Για τουσ καθηγητες που δεν εχουμε και κανουμε κενα για τα βιβλια που δεν εχουμε(αν και δεν μας λειπουν πολα)ηταν και αυτα στα αιτηματα.Τα αλλα για το υποστεγο,για το κυλεικιο,για τιν μουσικη ειναι περισσοτερο δικαιολογιες για να μην κανουμε μαθημα.Παντος το χαρτι στην τουαλετα νομιζω πως χρειαζετε και το σαπουνι ειναι απαραιτητο γιατι μετα απο την γυμναστικη τα χερια των παιδιον γινονται βρομικα και δεν γινετε τιποτα με νερο και δεν μπορουν να φερνουν σαπουνι απο το σπιτι τους και μπορη να υπαρχουν κουτια για αντισηπτικο αλλα δεν εχουν μεσα τιποτα!αλλα και το αντισηπτικο χρειαζετε και ειμαι σιγουρη πως τα παιδια δεν θα τα σπασουν!πριν το εγραψα σε λαθος σιμειο και το ξαναγραφω εδω.Παντος εχετε και εσεις δικιο.

    • 1ον. Δεν έγραψα για όλα τα αιτήματα· έγραψα για όσα θυμόμουν.

      2ον. Φυσικά και κατακρίνω τον όποιο καθηγητή καπνίζει στις τουαλέτες.

      3ον. Φυσικά και θα ξέρεις όμως ότι το κάπνισμα απαγορεύεται και για τους μαθητές. Αυτή τη στιγμή οι καθηγητές καπνίζουν έξω από το σχολείο και οι μαθητές στην αυλή και στις τουαλέτες των αγοριών. Αν είναι αίτημα της κατάληψης το κάπνισμα του καθηγητή, δεν είναι αίτημα της κατάληψης το κάπνισμα των μαθητών;

      4ον. Για την έλλειψη καθηγητών το έχω γράψει ήδη σ’ αυτό το μπλογκ εδώ και τόσο καιρό. Δεν ήταν στα χτεσινά αιτήματα της κατάληψης. Σήμερα προστέθηκε. Και η ειρωνεία είναι ότι χτες παρουσιάστηκε η καθηγήτρια των καλλιτεχνικών.

      5ον. Για τα βιβλία, που κι αυτό προστέθηκε σήμερα, δε νομίζω ότι μας λείπει κάποιο βιβλίο.

      6ον. Τα απολυμαντικά είναι όχι μόνο άχρηστα αλλά και επικίνδυνα. Όλοι οι επιστήμονες απαγορεύουν τη χρήση απολυμαντικών, γιατί καταστρέφουν, εκτός από τα μικρόβια, και τους αμυντικούς μηχανισμούς του οργανισμού και τον κάνουν περισσότερο ευπαθή στις ασθένειες και στις λοιμώξεις. Τα απολυμαντικά τα βάλαμε πέρσι, μετά από την υστερία για την περίφημη γρίπη των χοίρων, η οποία όπως αποδείχτηκε ήταν μία συνηθισμένη μορφή γρίπης. Το γιατί έγινε τόση φασαρία, είναι μια άλλη υπόθεση ή καλύτερα είναι μια υπόθεση που είχε πολλά λεφτά.

      Αν διάβασες με προσοχή το αρχικό κείμενο, το πρόβλημα δεν είναι τα αιτήματα. Αν σου πω εγώ τα αιτήματά μου για το σχολείο, θα χρειαστεί να γράφω μια μέρα.

      Το πρόβλημα είναι ποια διαδικασία ακολουθείς. Επαναλαμβάνω ότι η δημοκρατία απαιτεί διαδικασίες. Με λίγα λόγια:

      α) Χρειάζεται πρώτα συζήτηση μεταξύ όλων των μαθητών του σχολείου. (Έγινε;)

      β) Αφού κατατεθούν οι απόψεις να γίνει ψηφοφορία για να βρεθούν τα αιτήματα.(Έγινε;)

      γ) Το 15μελές συζητάει με το σχολείο για τα αιτήματά του. (Έγινε;)

      δ) Αν το σχολείο δεν ικανοποιήσει τα αιτήματα, τότε τα αιτήματα προωθούνται σ’ όλους τους υπεύθυνους φορείς, π.χ. Δήμο Θεσσαλονίκης, Διεύθυνση εκπαίδευσης κ.τ.λ. (Έγινε;)

      ε) Αν όλοι αδιαφορήσουν για τα αιτήματα, μετά από ψηφοφορία μεταξύ των μαθητών αναζητείται άλλη λύση.

      στ) Σε καμιά περίπτωση οι μαθητές δε δικαιούνται να κάνουν κατάληψη, όπως άλλωστε κανείς δε δικαιούται να κάνει κατάληψη οπουδήποτε. Ενώ η απεργία, για παράδειγμα, είναι συνταγματικά κατοχυρωμένη, η κατάληψη είναι μια παράνομη πράξη.
      Σε ορισμένους νομούς, όπως της Θεσσαλονίκης, ο εισαγγελέας δεν ασκεί δίωξη στους μαθητές. Σ’ άλλους νομούς, π.χ. Μαγνησίας, έχουν γίνει δικαστήρια κατά των μαθητών και των γονέων τους, αφού οι μαθητές είναι ανήλικοι.

      Ποια από τις παραπάνω διαδικασίες ακολουθήθηκε;
      Καμιά. Απλώς, πέντε δέκα παιδιά αποφάσισαν να κάνουν κατάληψη, έτσι για την πλάκα… Σωστό ή Λάθος;
      Για να μην κάνω άλλες υποθέσεις… κι όποιος κατάλαβε, κατάλαβε τι εννοώ.

      Γιάννης Παπαθανασίου

      • Με καλυψατε και καταλαβα οτι εχετε πολυ δικιο και δεν εγινε τιποτα απο τα παραπανο.

  3. Το μόνο που έχω να πω είναι πως τα παραπάνω είναι απολύτως σωστά.

    Εκτός αυτού, όμως, είναι απαράδεκτο, επειδή κάποιοι «έξυπνοι» θέλουν απλά να… «χάσουν μάθημα», όπως συνηθίζουμε να το λέμε εμείς οι μαθητές, να κλείνουν ολόκληρο το σχολείο, και να μην επιτρέπουν και στο Λύκειο, το οποίο δε γνωρίζω αν συμμετέχει ή όχι (και αν σμμετέχει ντροπή μας), να κάνει κανονικά μάθημα.

    Ο καθένας θα μου έλεγε σε απλά Ελληνικά: «Καλά ρε, σοβαρός είσαι; Χάνουμε μάθημα και παραπονιέσαι;» Εγώ θα το διατυπώσω αλλιώς: «Καλά ρε, σοβαροί είστε; Χάνουμε μάθημα και το γιορτάζετε;» Γιατί, αν μη τι άλλο, αυτές τις διδακτικές ώρες που χάνουμε θα τις αναπληρώσουμε υπό πίεση, ή δε θα τις αναπληρώσουμε καθόλου… Δε θα προλάβουμε να συμπληρώσουμε τη χαμένη ύλη…

    Μου φαίνεται ότι πολλοί από εμάς ξεχνάμε πως το σχολείο δεν είναι καφενείο, ή κέντρο διασκέδασης. Είναι ένα κτίριο, στο οποίο πηγαίνουμε για να διδαχθούμε κάποια πράγματα, τα οποία θα μας εξασφαλίσουν το μέλλον μας. Πράγματα, τα οποία θα μας προσφέρουν μια εργασία, και κατά συνέπεια και τα χρήματα, τα οποία χρειαζόμαστε για να ζήσουμε.

    Θα ρωτήσω και κάτι, απευθυνόμενος σε όλους, ανεξαιρέτου ηλικίας: Παραπονιόμαστε ότι το εκπαιδευτικό μας σύστημα είναι σάπιο. Παραπονιόμαστε ότι δε μας προσφέρει αυτά που χρειαζόμαστε. Το θέμα είναι… εμείς τι κάνουμε γι’αυτό;;;

    Απόφοιτος του 4ου Γυμνασίου Θεσσαλονίκης, μαθητής της Α’ Λυκείου στο 4ο Λύκειο Θεσσαλονίκης – Ανώνυμος


Kατηγορίες

Αρέσει σε %d bloggers: